Zasady tworzenia wirtualnej wizytówki firmy

Najprostszym i bardzo tanim sposobem zareklamowania swojego przedsiębiorstwa w internecie jest stworzenie wizytówki internetowej (e-wizytówki). Jeśli nie potrzebujemy dużej kampanii reklamowej w sieci internetowej, jeżeli nie opieramy sukcesu naszego przedsiębiorstwa jedynie na sprzedaży naszych usług lub produktów w internecie, a chcemy jedynie dzięki sieci zdobyć potencjalnych nowych klientów i zaznaczyć swoją obecność w globalnej sieci, warto założyć prostą i skuteczną e-wizytówkę. Szczególnie poleca się reklamę internetową za pomocą e-wizytówki małym i średnim, lokalnym przedsiębiorstwom i firmom, które zdecydowaną część swoich klientów pozyskują z okolicznej, lokalnej społeczności. Nieduże firmy, sklepy, pizzerie, restauracje ukierunkowujące swoje usługi na lokalny rynek powinny mieć niezbędną i przynajmniej minimalną reklamę w internecie – e-wizytówkę. Obecnie każdy potencjalny klient nie szuka już informacji o najbliższych firmach i przedsiębiorstwach w książkach telefonicznych czy lokalnych gazetach, a właśnie w internecie. Warto więc mieć w sieci wizytówkę swojej firmy.

Wizytówka internetowa jest to prosta strona internetowa prezentująca naprawdę podstawowe informacje o danym przedsiębiorstwie lub instytucji. Zawarte są w niej najczęściej dane kontaktowe oraz przedstawiona jest skrócona oferta danego przedsiębiorstwa. Tworzy się również wizytówki internetowe, które posiadają do 3 zakładek: O nas, Oferta, Kontakt (podobną budowę mają mikro-strony www). Na takiej e-wizytówce można umieszczać ponadto zdjęcia, formularz kontaktowy, elementy animowane. Jeśli chcemy, by nasza wizytówka internetowa została zapamiętana, warto postarać się o interesującą szatę graficzną e-wizytówki oraz łatwo rozpoznawalne logo firmy.

Wizytówka internetowa to nieskomplikowana i bardzo prosta forma reklamy w internecie. Jej siła polega właśnie na prostocie. W zalewie informacji znajdujących się w internecie i niejednokrotnie dezorientujących internautę prostota e-wizytówki jest od razu zauważalna. E-wizytówka ma udzielać naprawdę podstawowych i najważniejszych informacji. Potencjalnego klienta nie interesuje historia firmy, jej standardy, rezultaty i osiągnięcia, ale przede wszystkim oferta. Drugim najważniejszym elementem jest kontakt. Warto ułatwić klientowi łatwy dostęp do danych kontaktowych – utworzenie bezpośrednich przejść od oferty do kontaktu korzystnie wpłynie na powodzenie reklamy.