Sztuka pisania e-maili sprzedażowych

Reklamując swoje usługi lub produkty za pomocą mini-stron,  wpisów na forach internetowych czy linków reklamowych nie kierujemy reklamy do konkretnej grupy odbiorców i nie wiemy kto może skorzystać z naszej reklamy. Inna forma reklamy internetowej – mailing – sprawia, iż możemy trafić z reklamą do konkretnego odbiorcy. I to jest największa zaleta reklamy poprzez e-maile.

Mailing marketingowy to forma marketingu bezpośredniego realizowana przy pomocy poczty elektronicznej. Głównymi celami mailingu są: budowa pożądanego wizerunku firmy, tworzenie relacji z klientami oraz promocja i sprzedaż. Największe zalety marketingu e-mailowego to:

  • szybki przekaz spersonalizowanej informacji;
  • selektywność przekazu (tzw. targeting);
  • mierzalność;
  • wysoka skuteczność
  • efektywność kosztowa.

Największą zaletą mailingu jest możliwość precyzyjnego i spersonalizowanego dotarcia do potencjalnego klienta. Najważniejszym zaś elementem kampanii reklamowej za pomocą mailingu jest odpowiedni dobór adresatów do korespondencji z uwzględnieniem ich preferencji i zainteresowań. Mailing ma szanse odnieść zamierzony skutek jeśli reklamodawca zwraca się do internautów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji reklamowych i określili swoje preferencje i zainteresowania. Odbiorcy, którzy sami zapisali się na listę subskrypcyjną chętniej zapoznają się z informacjami przesyłanymi im drogą mailową i są bardziej podatni na przekaz marketingowy. Dlatego własna lista mailingowa to podstawa przy kampanii reklamowej prowadzonej za pomocą mailingu. Pozwala ona pozyskiwać nowych klientów oraz zapobiega odpływowi starych.

Drugim bardzo ważnym czynnikiem w mailingu jest odpowiednio napisany list e-mail. Zarówno nadawca jak i adresat e-maila mają być dokładnie określeni. W polu Od: powinny być umieszczone albo imię i nazwisko nadawcy albo nazwa firmy. Imienny nadawca jest w oczach klienta bardziej wiarygodny. Podobnie w polu Do: ma widnieć imię i nazwisko adresata, ewentualnie jego adres e-mail. Ogromnym błędem jest gdy adresat widzi, iż jest tylko jednym z wielu adresatów wiadomości e-mail. Indywidualne zwrócenie się do klienta gwarantuje większą szansę powodzenia kampanii reklamowej.

Temat wiadomości decyduje czy internauta przeczyta ją czy nie, powinien on być zatem krótki i interesujący. Sam e-mail powinien być krótki, treściwy, jasno napisany, o niewielkim rozmiarze. Komunikat powinien podkreślać korzyści jakie odniesie klient wykonując proponowaną przez nadawcę akcję.