Promocja na forach internetowych – marketing szeptany

Reklama internetowa, poza linkami sponsorowanymi,  tworzeniem e-wizytówek czy mini-stron internetowych z małą ilością treści, to także promowanie swoich usług na forach internetowych. Specjalistyczne fora internetowe – np. budowlane, samochodowe, o aranżacji wnętrz, kosmetykach itd. – cieszą się dużą popularnością wśród internautów i przede wszystkim uważane są za wiarygodne i skuteczne formy zdobywania informacji o danych produktach, usługach, firmach. Reklamodawcy „wplatają” więc między wiadomości internautów zainteresowanych zdobyciem informacji o danych produktach reklamy swoich usług. By reklama na forach internetowych odniosła sukces, czyli zainteresowała potencjalnych klientów, trzeba umiejętnie zabrać się za nią.

Skuteczne promowanie swoich produktów czy usług na forach internetowych jest przede wszystkim czasochłonne. Najlepsza reklama na forum internetowym powinna zawierać także pożyteczne dla internauty informacje – wtedy jest przyjazna dla wyszukiwarek. Najskuteczniejszą formą reklamy jest w takich wypadkach pisanie postów, które jednocześnie doradzają internautom, udzielą potrzebnych, fachowych i – co ważne – obiektywnych informacji, a przy tym zareklamują daną firmę. Dobrze wygląda, jeśli reklamodawca (lub osoba „wynajęta” przez reklamodawcę) udziela się aktywnie na forach internetowych, których tematyka zgodna jest z przeznaczeniem produktu reklamodawcy, pisze regularnie posty, doradza internautom, a w sygnaturze każdego postu umieszczony ma link reklamowy, odsyłający do produktu reklamodawcy. Reklama jest wtedy niejako przemycana, dyskretnie wprowadzana przez reklamodawcę.

Można również zastosować inną taktykę i przede wszystkim otwarcie reklamować swoje usługi. Wtedy należy to czynić już całkiem otwarcie – czyli podpisywać posty imieniem i nazwiskiem, podawać dane kontaktowe (w tym link do naszej strony internetowej) i w treści postów opisywać swój reklamowany produkt czy usługę.

Najmniej skuteczną formą reklamy na forach internetowych jest wrzucanie linków reklamowych w różnorodnych miejscach, niezwiązanych w żaden sposób z reklamowaną usługą. Uczestnicy forum budowlanego nie zainteresują się z pewnością linkiem reklamującym kosmetyki.

Opinie co do skuteczności reklamy na forach internetowych są różne. Z jednej strony bywa ona mało skuteczna i czasochłonna, z drugiej jednak strony – wiarygodny i rzetelny reklamodawca reklamujący się na forach internetowych ma dużą szansę zdobyć nowych klientów: jeden zadowolony klient-internauta  z pewnością poleci innym internautom na tym lub innym forum internetowym twoje usługi.