Linki sponsorowane i reklamowe

Linki reklamowe – inaczej: linki sponsorowane, linki płatne to podstawowa forma reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Jest to nieagresywna reklama tekstowa, wyświetlana w odpowiedzi na zapytania wpisywane przez internautę do wyszukiwarki. Reklamodawca decyduje przy jakich zapytaniach mają wyświetlać się jego reklamy, dzięki czemu ma szansę precyzyjnie dotrzeć do pożądanej grupy docelowej (podobną zaletę mają reklamy kontekstowe).

Samo wyświetlanie reklam w tym wypadku jest bezpłatne, a opłaty pobierane są za kliknięcia, czyli bezpośrednie przejście na stronę internetową reklamodawcy przez potencjalnego klienta. Ogromną zaletą takich linków sponsorowanych jest możliwość regulowania budżetu przez reklamodawcę. Reklamodawca może określić maksymalny budżet dzienny na kliknięcia oraz maksymalną stawkę jaka może zapłacić za pojedyncze kliknięcie.

Linki sponsorowane mają formę krótkich tekstów reklamowych , które wyświetlają się zawsze ponad wynikami wyszukiwania w wyszukiwarce (u góry, nad wynikami wyszukiwania) lub z prawej strony po wpisaniu przez internautę do wyszukiwarki hasła lub słowa kluczowego powiązanego z poszukiwanym przez niego tematem.

Linki sponsorowane składają się z:

  • nagłówka – stanowiącego podstawowe hasło reklamowe;
  • tekstu reklamy – będącego opisem produktu lub usługi oferowanych internaucie;
  • linku – prowadzącego do strony lub wybranej podstrony reklamodawcy.

Linki sponsorowane mogą przybrać formę tekstową, graficzną lub video. Najważniejsze dla reklamodawców jest to, iż linki sponsorowane charakteryzują się wysoką skutecznością, gdyż linki reklamowe są przygotowywane dla konkretnych słów kluczowych, dzięki czemu reklamodawca ma możliwość precyzyjnego dotarcia do klienta zainteresowanego konkretną reklamowaną usługą lub produktem. Korzystając z takiej formy reklamy internetowej oszczędzasz także czas i pieniądze. Czas oczekiwania na efekty jest ograniczony do minimum – wyświetlanie reklamy linków można rozpocząć w ciągu kilku godzin od startu kampanii. Linki sponsorowane umożliwiają także kontrolę kosztów – płaci się za kliknięcia, nie zaś za samo wyświetlenie linku sponsorowanego oraz można określić maksymalny budżet dzienny czy miesięczny podlegający stałym modyfikacjom.

Ważne jest również to, iż w dowolnym momencie prowadzenia kampanii linków sponsorowanych reklamodawca może wprowadzać modyfikacje – zmieniać słowa kluczowe, wprowadzać szybkie modyfikacje treści reklam lub zakresu terytorium na którym będzie się wyświetlać link sponsorowany.