Reklama firmy na Facebook, Twitter, YouTube

Mówi się, iż reklama jest dźwignią handlu, nic więc dziwnego, iż specjaliści od reklamy wymyślają coraz to nowe formy reklamy, by przyciągnąć nowych klientów. Do najpopularniejszych i najskuteczniejszych form reklamy internetowej należą bez wątpienia pozycjonowanie stron i marketing e-mailingowy. Coraz większą popularność zdobywają także alternatywne formy reklamy jak np. marketing społecznościowy.

Marketing społecznościowy, czyli Social Media Marketing to gałąź marketingu internetowego polegająca na tworzeniu sieci relacji marketingowych za pośrednictwem portali społecznościowych, blogów, mikroblogów, list dyskusyjnych, forów internetowych. Każdy z pewnością zdaje sobie sprawę, jak ogromną rolę we współczesnym internecie odgrywają portale społecznościowe – Facebook, Twitter, YouTube,w Polsce – Nasza-Klasa. Jakie są najważniejsze korzyści płynące z Social Media Marketing?

  • Reklamodawca, reklamując się na popularnych portalach społecznościowych, wprowadza swoją markę w miejsce odwiedzane przez ogromną liczbę osób. Szansa zatem na pozyskanie nowych klientów jest ogromna.
  • Reklamodawca obecny na portalu społecznościowym zwiększa również liczbę odwiedzin na firmowej stronie internetowej. Najskuteczniejszą formą przyciągnięcia zainteresowanych internautów jest umieszczanie na portalu społecznościowych interesujących treści, które zaintrygują internautów i skłonią do przejścia na stronę firmową reklamodawcy.
  • Również reklama na portalach społecznościowych jest szansą na pozyskanie nowych partnerów handlowych. Przedsiębiorca obecny na takich portalach odwiedzanych przez rzesze internautów ma szansę dotrzeć do innych przedsiębiorców.
  • Największą zaletą marketingu społecznościowego jest jego darmowy charakter. Założenie konta na Facebooku, stworzenie bloga nic nie kosztuje. Co więcej, zainteresowani naszą stroną internetową internauci polecają ją innym internautom i dzięki temu poszerzają potencjalną liczbę nowych klientów naszych usług.

Istnieją oczywiście jeszcze inne formy alternatywnej reklamy internetowej. Zalicza się do nich m.in. marketing wirusowy (viral marketing), marketing szeptany (whisper marketing), targetowanie behawioralne i wiele innych. Coraz popularniejsze targetowanie behawioralne polega na selekcji konsumentów przez reklamodawców w celu określenia docelowej grupy odbiorczej, która w największym stopniu jest zainteresowana reklamowanym produktem. Grupy odbiorców reklamy segmentuje się wedle ich zachować w internecie.  W praktyce targetowanie behawioralne polega na przykład na wyświetlaniu reklam w temacie samochodów użytkownikowi, który wcześniej odwiedził kilka stron o motoryzacji.